Pages

۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

وحدت و وبلاگهای ارزشی

باسم الله الرحمن الرحیم

قسمتی از یکی از یادداشتهای شهید مطهری :
ما مسلمانان ، دعوت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر داریم ، ولی چون هدفهای اسلامی را نمی شناسیم ، مخصوصا از هدف های بزرگ و اساسی واصولی اسلام بی خبریم ، از اسلام فقط با یک سلسله دستورهای ظاهری که مربوط به قشر اسلام است -نه لُب و مغز آن - آشنایی داریم ، هر وقت به فکر دعوت وارشاد می افتیم ، از حدود مسائل ساده اخلاقی و عبادی تجاوز نمی کنیم و حال آنکه یکی از هدف های بزرگ اسلام ، بلکه بزرگترین هدف اسلام در امور عملی ، وحدت و اتفاق مسلمانان است . اولین وظیفه داعیان و ارشاد کنندگان و آمر به معروف و ناهیان از منکر این است که در طریق وحدت مسلمانان بکوشند ؛ در طریق همان چیزی بکوشند که مورد نزول این آیه کریمه است.
"أَقيمُوا الدِّينَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكينَ ما تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ ؛یعنی دین را به پا دارید و در آن پراکنده نشوید آن چه تو به آن دعوت می کنی بر مشرکین گران و دشوار است".
این آیه کریمه می خواهد بفهماند که چون مخالفان اسلام با هدف های اسلامی مخالفند ، آرزومند  تفرق و پراکندگی آنها می باشند و از وحدت مسلمانان می ترسند . آنها هستند که آتشهای تفرقه و اختلاف را دامن می زنند و برای وحدت مسلمین ، مانع ایجاد می کنند .

پس چرا بعضی از ماها که خودمون رو بچه مذهبی می نامیم ، توی وبلاگهای ارزشیمون  داریم به دشمن کمک می کنیم تا جایی که دشمن به خودش جرات می ده که کارهای بعد از فتنه 88 را سازمان دهی کنه . چرا تیشه به ریشه خودمون می زنیم و و وحدت اسلامی را از بین می بریم .
تا کی می خواهیم به بستن چشم جمعی  به جای بصیرت زایی بپردازیم؟
تا کی می خواهیم با جبهه سازی توی فضای مجازی با احساسات جمعی بازی کنیم؟
تا کی می خواهیم تو وبلاگ هامون به ناسزا گویی ، تمسخر و تهمت زنی مشغول باشیم؟
تا کی می خواهیم به افرادی که انتقادی ازمون می کنن برچسب منافق بودن بزنیم ؟
تا کی می خواهیم خودمون رو تو خط رهبر بدونیم ولی ذره ای به فرمایشاتشان عمل نکنیم و ببیشتر دل آقا را خون کنیم؟
تا کی می خواهیم از اسم شهدا سو استفاده کنیم؟

خداییش ، چقد دیگه آقا باید در مورد حفظ وحدت صحبت کنن ؟
خودتون بگین ، چقدر امام (ره) در اواخر عمر مبارکشون سفارش به حفظ وحدت کردند؟



برادر من ، تو رو خدا این کاراتون رو دیگه تموم کنید ، ذره ای هم به فکر اون دنیا باشید ، چون شما دارید با این حرفاتون یه جمعی رو گمراه می کنید . با یک سری از کارهاتون بعد از فتنه 88 بیشتر دارید فتنه ای به پا می کنید .
همون جور که شهید مطهری فرمودند ، بهتر نیست حالا که بزرگترین هدف اسلام وحدت واتفاق مسلمانان است، بیشتر به وحدت فکر کنید تا تفرق؟


پی نوشت:
از تمام اون ، جمعی ، که از قلم نا زیبای من رنجیدن معذرت می خواهم.

۱ نظر:

شکوری گفت...

سلام قولا من رب الرحیم